პროდუქტის ვადა

თითქმის ყველა ჩვენგანი შეჩვეულია პროდუქტის ვადას, რომელიც მითითებულია ორი ფორმით.

პირველი – მითითებულია გამოშვების თარიღი, და შენახვის ხანგრძლივობა.

მეორე – მითითებულია მოხმარების უკანასკნელი ვადა.

ევროპელებმა, როგოც სჩვევიათ, მოიფიქრეს კიდევ ერთი თავისთვის, რომელიც გულისხმობს მოხმარების პერიოდს გახსნის მომენტიდან. სწორედ ამ უკანასკნელზე ვისაუბრებთ ამ ჩანაწერში, რადგან ბევრი შეკითხვა გამოიწვია უშუალოდ ამ ვადიანობამ ჩემთან მიმართებაში, გადავწყვიტე შეძლებისდაგვარად დეტალურად ამეღწერა ეს ვადიანობის პრინციპი.

პროდუქციის ნაწილზე, მითითებულია “ვადა გახსნის მომენტიდან”, როგორც ძირითადად ხდება ევროპული წარმოების პროდუქციაზე პირადი ჰიგიენისა და საყოფაცხოვრებო ქიმიის პროდუქტებზე, სადაც, ვადა მითითებულია გახსნის მომენტიდან ვარგისიანობის დასადგენად.

ევროკავშირში, კოსმეტიკურ პროდუქტებზე, რომელთა მოხმარების ვადაც 30 თვეზე მეტია, არ არის საჭირო ვარგისიანობის საბოლოო თარიღის მითითება, სანაცვლოდ მითითებული უნდა იყოს პერიოდი, რომლის მანძილზეც ნებადართულია პროდუქტის მოხმარება მომხმარებლისთვის ზიანის მიყენების გარეშე გახსნის მომენტიდან. ევროკავშირის კოსმეტიკური დირექტივის მიხედვით, მითითებული უნდა იყოს ღია ჭურჭლის სიმბოლო, როგორც ნეიტრალური ყველა ენისთვის, სადაც მითითებული უნდა იყოს მწარმოებლის  მიერ – გახსნის მომენტიდან პროდუქტის მოხმარების პერიოდი.

ძირითადად კომპანიები უთითებენ თვეების რაოდენობას, რომელსაც მოსდევს სიმბოლო M, როგორც თვის აღმნიშვნელი. მაგალითად 36M რაც ნიშნავს, რომ პროდუქტი ვარგისია 36 თვის მანძილზე გახსნის მომენტიდან.
ეს წესები  აღწერილია დოკუმენტში ISO 8601 ვადიანობა.

იხ. http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_8601

პროდუქტის ვადა

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s